13 Oct 2012

Product Review: NYX Nude & Pink Soft Matte Lip Cream

Ever since my mum took my Rocher nude l/s in exchange for an Estee Lauder light pink l/s, I have been on the prowl for the perfect nude lip colour. I was looking forward to finding the perfect nude at the fair and I made sure everyone who was going to have a stand there knew, lol.

Well, I got a nude lip colour and a light, baby pink lip colour (a colour I have just recently been craving) at the Gifty's Daughter stand.
I had never heard of lip creams until the fair and so I am still a bit in awe of them *covering face*
They glide on with the ease of creams but dry matte on the lips. Be very sure to have well moisturised lips and blot off excess moisture before application. Dry lips and creamy/glossy product on lips can affect the application of these so be sure to avoid them.

8 comments

  1. these look so pretty! i love the pink especially! pls how can i get these? thank you

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes they are really pretty esecially when applied well.
      You can get them from Funke of Gifty's Daughter. You can search for info on her here by typing 'Gifty's Daughter' in the search Barbara & 1923 widget

      Delete
  2. Ooo the MILAN lip cream looks so yummy need to try these asap btw I love your header :)

    http://sd-glitter.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. haven't tried the Milani ones but you really should check this out and let me know what you think.
      Thanks love

      Delete
  3. Wow! Nice one, Barbie O! But I wanna ask. Anything u could recommend for we guys? Some of us luv trying out new things in d beauty dept. So, I dunno what u think. *smiling*

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL, for you guys it'd be skincare recommendations and not actual makeup products. I hope to start incorporating more skin and hair care next year so there will be loads for you guys too.

      Delete

Thank you for reading. Your comment means a lot to me and I would love to reply to it.
Thanks, xoxo...B